niedziela, 27 maja 2012

Z Nowego Targu do Žiliny [EPNT-LZZI]


       Prace nad scenerią posuwają się powoli naprzód. Niestety nadal nie mam programu dodającego zabudowania z autogenu. Prawdopodobnie gdyby udostępniono kod programu Autotrees znalazłby się ktoś kto potrafiłby wprowadzić w nim drobne zmiany i przystosować go do tejże funkcji. Wszak aplikacja ta musi w jakiś sposób rozpoznawać miejsca, które na mapie porośnięte są drzewami. Myślę, że sugeruje się ich kolorystyką zaznaczoną w pewnym zakresie zieleni/brązów. Na tą chwilę jednak nie spotkałem się z kodem źródłowym do tego programu. ScenProc pobrałem i mam, ale i tu znalazła się przysłowiowa "kłoda" - w dokumentacji miał znajdować się tutorial w języku angielskim - owszem jest - ale tylko wersja francuska :). Poddałem się więc na razie w tym temacie.
           Na dzisiaj sceneria pokrywa poniższy obszar [kliknięcie powiększa obraz]:
    © Google Earth
     
        Po 4 dniach zmagań pozwoliłem sobie w końcu na wycieczkę z Nowego Targu do Žiliny [Słowacja].Metar Krakowa pokazywał przyzwoite warunki z wiatrem ~21 kts na wysokości 6000 ft. Oczywiście sprawdziłem również Poprad [FS ładuje w EPNT warunki z EPKK a po chwili z LZTT]. Mogłem spodziewać się jedynie w drugiej połowie trasy nierównomiernych podmuchów wiatru. Okolice Wielkiej Fatry oraz  Małej Fatry  rządzą się własnymi prawami pogodowymi i lokalnym mikroklimatem. Nie myliłem się , już przed Dolnym Kubinem zaczęło trochę rzucać. Wchodzić wyżej nie było sensu ze względu na niewielką odległość pozostałą do docelowego lotniska.  Zejść niżej - też się da, ponieważ musiałbym ominąć szczyty Małej Fatry m.in, grzebień Velky'iego Rozsutec'a [jak tę nazwę odmienić - nie wiem :) ] Trzymałem więc 6000 ft a zniżanie zacząłem zaraz po przejściu szczytów, jakieś 15-16 nm od Žiliny.

      Sceneria po trasie bardzo mi się podoba, tym bardzie że sam ją stworzyłem :) Profil wysokościowy trasy wyglądał dość ciekawie:




         Plan lotu bardzo prosty, jako ostatni punkt wybrałem zaporę wodną w  Žilinie - ślepy by ją zauważył... Nie wspominając, że są dwie - jedna mniejsza, druga większa - blisko siebie położone.


    © Google Earth

    Z lotu filmik ~18 minut - zapraszam do obejrzenia, skomentowania [może jakieś uwagi co do tych zarośli na trasie ? :)]












4 komentarze:

  1. Świetne filmiki :D aż chce się latać :)

    Zapraszam na wspólne latanie
    http://wirtualnyaeroklubwm.tnb.pl/news.php

    Pozdrwam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,
    Cieszę się, że filmiki się podobają i dziękuję za zaproszenie do wspólnego latania. Stronkę obejrzałem - bardzo zacna. Przy okazji lotów nad Warmią i Mazurami daj Kolego znać - chętnie się przyłączę !
    Pozdrowionka z Beskidów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny toturialek cesenki 172
    pozwoliłem sobie przedstawić go u nas na forum

    Wirtualny pilot
    APV Polish Airlines
    Tomek

    OdpowiedzUsuń
  4. YAKUEL - witam,

    Oczywiście nie mam nic przeciwko umieszczeniu tutoriala na Waszym forum. Jednak tutorial to może zbyt duże słowo jak na te proste klipy wideo. W tej chwili rozbudowałem do dość pokaźnych rozmiarów scenerię foto Słowacji. Chciałbym docelowo przygotować coś w rodzaju checkride'a IFR. Zawahałem się jednak, ponieważ z małych samolotów nie mam żadnego, w którym odwzorowane byłyby wiernie procedury. Przymierzałem się do Cirrusa SR22, ale jest jeszcze kilka rzeczy które chciałbym sprawdzić. Jak się okazało pliki .gpx [z vfr plannera przykładowo] można konwertować do .pln. Są więc widziane przez podstawowy GPS FS'a. Na tę chwilę przetestowałem go na trasie Poznań Krzesiny - Nowy Targ. Skłaniam się jednak do złożenia elementów lotu IFR z mniejszych części w postaci filmików. Co z tego wyjdzie nie wiem - na razie troszkę brak czasu :)

    Pozdrawiam i życzę powodzenia Waszych wirtualnych liniach !

    OdpowiedzUsuń