wtorek, 15 maja 2012

Emergency Procedures - czyli jak to czasem bywa...

 
      Rzuciłem się na głęboką wodę z tymi procedurami :) Uśmiałem się próbując zasymulować wyłączenie silnika. Owszem można odciąć dopływ paliwa,  ale jeśli trafiam na Mixture – RICH, to silnik sam się na powrót uruchamia. Musiałem jakoś to obejść. Skorzystałem z "Cessna 172N Skyhawk II Checklist & Procedures" © Carenado. Doszedłem do wniosku, że te procedury i listy powinny być dopasowywane do danego modelu samolotu [w sensie wydawcy], ponieważ w samolocie pewnych sytuacji nie da się symulować a checklist'ę wyciągają żywcem z realnego samolotu.  Oczywiście ubrałem to w krótki 6-minutowy film. Dzieło sztuki to to nie jest, ale bardzo poglądowo pokazuje jak ja osobiście procedury sytuacji awaryjnych rozumiem i jak próbowałem je przełożyć na język Flight Simulator'a 2004.

     Krótki opis i  wyjaśnienie do filmu.
Skorzystałem z Cessny 172N wydanej przez Carenado. Rdzeniem pozostaje oczywiście Flight Simulator 2004, wsparty darmową, rewelacyjną scenerią lotniska w Mielcu oraz programem FSMetar [pobiera i symuluje w programie aktualne warunki pogodowe] lub ActiveSky.
Wspomniane w tytule powyżej "Emergency Procedures" [dla niewtajemniczonych] to podany punkt po punkcie sposób postępowania w samolocie w przypadku sytuacji awaryjnych: unieruchomienia silnika, pożaru itp. W filmie pokazuję 4 procedury:
1. Engine Failure During Takeoff Run [Awaria silnika w czasie rozbiegu do startu]
2. Engine Failure Immediately after Takeoff [Awaria silnika zaraz po starcie]
3. Engine Failure During Flight [Awaria silnika w czasie lotu]
4. Emergency Landing Without Engine Power [Lądowanie awaryjne z niedziałającym silnikiem]
Zapraszam do obejrzenia !

  Proszę pamiętać, że mimo całej słusznej złożoności tematu moje filmy pozostają tylko zabawą przy pomocy komputera, nie należy próbować tego naśladować w  rzeczywistym lataniu :) [heheheeeee...]



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz