sobota, 7 kwietnia 2012

KCVO Corvallis & Cessna Stationair 206

 
  Dziś miałem przetestować samolot DA-20 Katana wydany przez Aerosoft a tymczasem Cessną 206G [Carenado] eksploruję okolice Corvallis. To około 50-tysięczne miasto w zachodniej części stanu Oregon, około 80 km od wybrzeża. Zaintrygowała mnie przede wszystkim okolica na zachód od tego miasta. Dość mocno zalesione, górzyste tereny, kilka niewielkich jezior. Wąskie dolinki poprzecinane licznymi drogami. Chaotyczna rzeźba terenu powinna z większej wysokości robić niezłe wrażenie.

Zachodnia okolica Corvallis [źródło: Google Maps]


  Lot miał dwa cele - raz - sprawdzenie jakości scenerii wg TP a dwa - odświeżenie kontaktu z tym modelem Cessny ["latałem" nim już nie raz]. Alternatywny pakiet dźwięków do tego samolotu okazał się rewelacyjny. Porównywałem go z filmami z realnych lotów i jestem bardzo mile zaskoczony.

  Tak więc wyruszyłem na oblot okolicy przy bardzo dobrej pogodzie i postanowiłem, że nabiorę wysokości do 10 000 ft [~3050 metrów]. Oczywiście bez połączenia z VATSIM, ponieważ trasa nie miała nic wspólnego z poprawnym planem lotu jaki można by odbyć w tych stronach. Przeprowadziłem też sprawdzenie jaki wpływ na jakość i FPS tekstur scenerii ma zmiana parametrów AA, FA grafiki oraz ustawień wewnętrznych FS'a. Żadnych rewelacji nie wykryłem poza miażdżącym wpływem włączenia AA na FPS. Spadek ilości klatek na sekundę mogę śmiało określić na 60-70 %. Cóż - taka widać uroda GeForca 9500 GT...

  Lotnisko Corvallis  KCVO znajduje się na południowy-zachód od miasta na wysokości ~75 m i posiada 2 [a może 3 ? ] pasy startowe. Lot odbył się bez problemów, około 1 godziny poświęciłem na ćwiczenie "enroute climb" czyli nabierania wysokości na trasie [a następnie zniżania i tak w kółko :)]. W czasie wznoszenia wspomniany pakiet dźwięków pokazał swoje pazurki - odgłosy, dźwięki oddano naprawdę wiernie i bardzo dynamicznie.

 Zapraszam do obejrzenia krótkiego klipu z tego lotu.






1 komentarz:

  1. No no, sceneria jest super!

    A CVO ma dwa pasy: 17-35 i 9-27. Trzeci pas był kiedyś pasem, ale obecnie jest zamknięty (mimo to uczeń chciał na nim ostatnio lądować)

    OdpowiedzUsuń